25 Ağustos 2010 Çarşamba

SLAYER 4 BÜYÜK’TEN OLDUĞUNUN FARKINDA




Slayer Dave Lombardo Röportajı-Gülbahar KARAKUŞ

Geçtiğimiz hata sonuna damgasını vuran exi 26 AKBANK SONISPHERE FESTİVAL tarihte bir ilke imza atarak Metal müziğin 4 büyüğü olan Anthrax, Metallica, Megadeth ve Slayer’ı ağırladı. Heavy Metalin Mayıs ayında kaybettiği efsane isim Ronnie James Dio sahnesinde İstanbul’lu metalcilere unutulmaz üç gün yaşatan gruplardan birisi olan ve Amerikan’nın en önemli müzik ödüllerinden Grammy’yi iki kere kazanan Slayer’la sahneye çıkmadan önce buluşma fırsatı bulduk. İşte grubun davulcusu Dave Lombardo’yla olan kısa söyleşimiz…

SLAYER 4 BÜYÜK’TEN OLDUĞUNUN FARKINDA

Nasılsın?
Harika

İkinci kez İstanbul’da olmak nasıl?

Güzel bir duygu. Sabah erken kalktım etrafı dolaştım, harika zaman geçirdim. Camilerin olduğu bir yere gittim (Sultanahmet), yemek yedim, birkaç dükkân gezdim… Gerçekten çok güzeldi.

Son albümünüz “World Painted Blood”u diğerlerinden ayıran özellik nedir?

Bilirsin dünyada savaş var, insanlar ölüyor. Birileri 2012’de dünya yok olacak, her şeyin sonu geldi diyor. Büyük bir trajediden bahsediliyor Trajedi olacak diyor… World Painted Blood, tipik bir Slayer albümü oldu. Slayer sanat ve müzik demek. Biz kimseye bir şey anlatmak için burada değiliz, sadece düşündüklerimizi paylaşıyoruz.

Bu albüm, eski moda bir Slayer albümü oldu. Soundu tam trash müzik soundunda ve geleneksel Slayer sesi. Bir önceki albüm “Christ Illusion”da davulun sesini sevmemiştim, miksi hoşuma gitmemişti açıkçası ama bu albümde melodi de vokal de davulda inanılmaz oldu. Bu yüzden de biraz farklı bir albüm diyebilirim.





Sonisphere’de 4 büyük grup arasında anılmak ve diğer 3’üyle aynı sahneyi paylaşmak nasıl?

Bu tarihe bir ilk, gerçekten çok ilginç. Üç grupta Kaliforniya’dan,tabi Anthrax New York’tan. Hepimiz aynı stilde ve uzun süredir müzik yapıyoruz, aynı sahnede olmak güzel .

4 büyükten birisi olarak anılmak değişik olsa gerek...

Bu inanılmaz bir duygu. Slayer, zaten o dördünün arasında olduğunu bilen bir grup. , uzun zamandır bu işi yapıyoruz, bu gerçekten mükemmel bir hareket, hayranlarımız da bunu sevdi.

Diğer 3’ü nasıl, onlar hakkında ne düşünüyorsunuz(Anthrax, Megadeth, Metallica)?

Tabi, hepsini seviyoruz, arkadaşız. Çok iyi arkadaş olmayabiliriz(gülüyor) ama birbirimizle konuşuyoruz ve saygılıyız.

Festivalde sahne alan Türk grupları hiç duydunuz mu?
Hayır.

Slayer'ın bir parçası olmak nasıl? Daha önce bir dönem gruptan ayrı kalmıştınız.
Slayer için davul çalmak şiddetli bir şey. Çok kaotik bir his. Sahnede o kadar çok şey oluyor ve ben hipnotize oluyorum. Slayer’ın enerjisini anlatacak sadece bir kelime vardır o da öfke. Bunu hayranlarımızda da gördüm. En son Belçika konserimizde bu öfkeyi hayranlarımızın gözlerinde gördüm. Gün batımında, güneş hepsinin üzerindeydi ve onlar bağırarak parçalarımıza eşlik ediyordu. Gerçekten inanılmaz bir atmosfer vardı.

Son olarak buradaki hayranlarınıza söylemek istediğiniz bir şeyler var mı?
Bu İstanbul'a ikinci gelişimiz.Bize buraya tekrar gelme şansı tanıdığınız için teşekkür ederiz, İstanbul’da olmak harika burayı seviyorum, tekrar gelmeyi bekliyor olacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder