25 Ağustos 2010 Çarşamba

AHU YAĞTU

Oyunculukta Tabularım Yok




Gülbahar KARAKUŞ
14 yaşında modellik kariyerine başlyan ve daha sonra oyunculuğa merak saran Ahu Yağtu, İstanbul2da aldığı oyunculuk eğitimiyle yetinmeyip yurtdışına atıldı. Bir süredir New York'ta bulunan Yağtu, Haziran'ın ilk haftası yurda dönüyor. Yeni bilgileri ve deneyimleriyle tüm tekliflere açık olduğunu söyleyen Yağtu'yla Türkiye'ye dönmeden önce konuşma fırsatı bulduk ve merak ettiklerimizi sorduk...


İş hayatınıza modellikle başladınız, oyunculuğa geçmeye ne zaman karar verdiniz?
19 yaşıma geldiğimde 5 yıllık bir modellik geçmişim vardı. 5 yıl boyunca yurtdışında modellik yapmam konusunda çeşitli teklifler geldi fakat ben bulunduğum noktada,oyunculuk anlamında, kendimi bir adım ileri taşımak istedim ve Şahika Tekand ’ın kurslarına gitmeye başladım. Daha sonra Akademi İstanbul ’da oyunculuk ve sunuculuk eğitimi aldım. Sonra da modellikle birlikte sunuculuk ve oyunculuk yapmaya başladım. Oyunculukla modelliğin birbirinden kopuk meslekler olduğuna inanmıyorum. İkisinin de birbirine çok benzer yönleri var karaktere hayat verme anlamında. Set ortamları da birbirne yakın.

Çocukluğunuza dönsek … Nasıl bir çocuktunuz? Oyunculuk ya da modellik yapmayı hep istemiş miydiniz?
Mutlu bir çocukluk geçirdim. Müziğe ve sahne sanatlarına hep ilgim vardı. Okulda gösteriler hazırlayıp sunardık. Evde de arkadaşlarımla konserler ve yarışma programları düzenlerdik. Daha sonra konservatuarın bale bölümüne girmek için bale eğitimine başladım fakat boyumu uzun buldukları için konservatuara kabul edilmedim. Model olmaya karar verdiğimde 13 yaşındaydım. İzmir ’de 4 ay süren modellik ve zerafet kursuna gittim daha sonra da Gaye Sökmen’le tanıştım ve böylece modellik kariyerim başlamış oldu.

Modelliğe başlama amacınız oyunculuğa adım atmak mıydı?
14 yaşında bu mesleğe adım attığımı göz önünde bulundurursak, ileriye yönelik ciddi bir hedef koyma gibi bir niyetim yoktu. Henüz ortaokul öğrencisiyken böyle şeyleri planlamıyorsunuz. Ayrıca hem okulumu, hem de mesleğimi farklı şehirlerde idare etmeye çalışmak benim için yeterince zordu. Modelliğe başladıktan sonra oyuncu olma fikri iyice oturmaya başladı.

Önceleri modellikten mankenliğe geçişte oyunculardan büyük eleştiriler geliyordu … Oyunculuk eğitimi almak istemenizin nedeni bu mu?
Ben ilk 1998 ’de oyunculuk eğitimi almaya başladım. Açıkçası bu tip eleştiriler o dönemde bu kadar popüler değildi. Eğitimi, yapacağınız işin bir parçası olarak kabul ediyorum. Sonuçta modelliğe de eğitim alarak başladım.

İstanbul ’dayken de bir takım eğitimler aldınız … Peki, yurtdışını tercih etme sebebiniz nedir?
Akademi İstanbul ’da ve oyuncu koçumla yaptığım çalışmalarımda Eric Morris methodunu öğrendim. New York ’a gelmemin sebebi farklı bir teknik öğrenip tiyatroya yönelik daha fazla şey öğrenmek istememdi. Stanislavski temelli Stella Adler Tekniği buna hizmet ediyordu. Dolayısıyla Stella Adler ’deki kurslara baºladım. Bu okul dıºında kamera önü, filme ve audition ’a hazırlık kurslarına da devam ettim. Amerika ’da bir çok oyuncu yine Stanislavski temelli olmak üzere kendi methodunu öğretiyor.

Bize biraz New York ’ta aldığınız eğitimden bahseder misiniz?
Stella Adler 2.5 aylık tiyatro ağırlıklı bir kurstu. Derslerimiz arasında, ses ve konuşma, sahne ve text çalışması, devinim ve Adler tekniği yer alıyor. 10 hafta süren eğitim haftanın 3 gününü kapsıyordu. Burada tiyatroya yönelik birşeyler öğrenmek epey hoşuma gitti.

Adler dışında bir kursa daha gidiyorum. Adı Sally Johnson Studio. Öğretmenimiz Brad Calcaterra. Burada iki ayrı ders alıyorum. Biri kamera önü oyunculuk ve auditionlara hazırlık, diğeri ise set sırasında yönetmenin direktiflerini alıp onları hem oyunculuna hem karaktere hem de yönetmen için nasıl yansıtacağınla ilgili bir eğitim. Daha çok film ve dizi oyunculuğuna hitap eden iki ayrı ders diyebiliriz. Her hafta 2 ayrı text ezberleyip sınıfta, kamera önünde sergilediğimiz herşeye kayda alınıyor. Oynadığımız sahneler ders sonunda bize dvd olarak veriliyor.


Hedefinizde tiyatro mu var yoksa bazı meslektaşlarınız gibi televizyon dizilerinde mi yer almak istiyorsunuz?
Her iki tarafta da yer almak istiyorum. Televizyon dizilerinde edindiğim belli bir tecrübe var ama daha önce hiç tiyato yapmadım. Tiyatro benim için farklı ve eğitici bir alan olacak.

New York ’taki eğitiminizi tamamladıktan sonra neler yapmak istiyorsunuz?
Öncelikle 3 aydır uzak kaldığım butiğim Second Chance ’le ilgilenmek istiyorum. Daha sonra yeni sezonda hangi diziler baºlayacak, hangileri bitti gibi geliºmelerden haberdar olup menajerimle bir strateji oluºturacağım. Sit com ’da oynamak ve aynı zamanda tiyatro yapmak döndükten sonra gerçekleştirmek istediğim en öncelikli hayallerim. Ayrıca istediğim gibi bir sponsor bulabilirsem bir New York sergisi yapmayı da planlıyorum.

Türkiye ’ye dönecek misiniz? Yoksa kariyerinize yurt dışında mı devam etmek istiyorsunuz?
Türkiye ’ye döneceğim ama burada karşıma çıkacak olan bir talebi geri çevirmek gibi bir niyetim yok.

Oyunculukta tabularınız var mı? Ya da ileride yer alacağınız projeler de olur mu?
Oyunculukta tabum yok.

Ülkemizde ya da Dünyada kendinize örnek aldığınız oyuncular var mı?
Nurgül Yeşilçay ve Demet Evgar ’ı çok beğeniyorum. Dünyada ise Nicole Kidman ve Meryl Streep.

“Birlikte çalışsam güzel olurdu” dedi ğiniz bir isim var mı?
Fatih Akın.

Can Soylu ’yla olan ilişkiniz nasıl gidiyor?
Özel hayatımla ilgili sorulara cevap vermiyorum.

O da sizi eğitiminiz konusunda destekledi mi?
Özel hayatımla ilgili sorulara cevap vermiyorum.

Erken yaşta bir evlilik yaptınız, tekrar evlenmeyi düşünüyor musunuz?
Çocuk olucaksa tekrar evlenmeyi düºünebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder