25 Ağustos 2010 Çarşamba

EGOMA YENİK DÜŞMEDİM-EMRE ALTUĞ

EGOMA YENİK DÜŞMEDİM-EMRE ALTUĞ



Gülbahar KARAKUŞ/Emre Altuğ Röportaj



“Emre Altuğ’dan”single’ı çoktan raflarda yerini aldı… Hayranlar dinledi, iki şarkıyı da çok sevdi.. Biz de Emre Altuğu’u ofisinde yakaladık, hem single’ıyla ilgili sorularımızı sorduk hem de bu aralar neler yaptığını…

Singleınız hayırlı olsun, çifte kavrulmuşun klip çalışması nasıl gidiyor?
Pazartesi yayına gireceğiz. Çekimleri bitti, bugün yarın televizyonlarda çıkmaya başlar…

İlk klibineden Çifte Kavrulmuş'a çektiniz? Daha mı çok sevdiniz bu parçayı?
Çifte Kavrulmuşa daha önce başladık. Bugünlerde yapılan modern müziğe daha yakın olduğunu düşünüyorum. Sev Diyemem’in biraz klasik bir havası var, bu yüzden çifte Kavrulmuş’u yaza daha uygun gördük.

Peki, hangi parça daha çok sevildi sizce?
Aslında biz “Çifte Kavrulmuş’u daha ön plana alsak da internette gördüğüm kadarıyla diğerine de ilgi epey fazla. Eski Türk filmlerinden karelerle bir klip yapmış hayranlarım.

Single çıkaran her şarkıcıya soruluyor bu neden albüm değil de single diye, siz bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Bunu herkes soruyor. Ben de diyorum ki acaba bunla ilgili bir problem mi var. Bütün dünyada bir sürür şarkıcı single çıkartıyor. Ya albümden önce albümün tanıtım şarkısını ya da benim gibi albümü yetiştiremeyince single hatta çift şarkılı single a dönüştürüyorlar. Ama ben bundan iyi sonuç alırsam, bana geri dönüşü, dinleyicinin tepkileri iyi olursa ben bundan sonra albüm için hazırladığım şarkıları ikişer ikişer çıkarabilirim.

Peki, elinizde şarkıları bir an önce hayranlarınızla paylaşmak gibi bir duygunuz olmuyor mu?
Tam tersi aslında. Albüm çıkardığım zaman ütün şarkılarımı paylaşamıyorum ki.10 parçalı bir albüm yapınca 5 ine klip çekebiliyorsan 5’i klipsiz kalıyor. İki avantajı var singleın: her parçanı klip yapıp, şarkıların hakkını yemiyorsun.Bir de dinleyici açısından da avantajlı…Daha dinlenecek şarkılar ortaya çıkıyor. Yazık oluyor diye 23 tane daha şarkı sıkıştırayım nasıl olsa dinlenmiyor diyen şarkıcılar da var, ben böyle bir şey hiç yapmadım ama yapanlar var. Single yapmak herhalde bir tek onlar için sorun oluyordur. Single sayesinde daha kaliteli şarkılar da ortaya çıkmaya başlayacak. İki şarkı ya da tek şarkı çıkartıldığı zaman dolu şarkılar koymak gerekecek.

Şöyle de bir şey de yok mu, albümdeki 10 şarkıdan 1’i tutmazsa öbürü mutlaka tutar. İki şarkıda tutmama riski daha yüksek değil mi?
Onun için yapacak bir şey yok tutmazsa tutmaz…

Parçalarınızın ikisi de sizin değil… Birisi Soner Sarıkabadayı’nın diğeri de Gülşah Tütncü’nün… Oğlunuz Kuzey doğduktan sonra bir süre beste yapamamışınız vegeçtiğimiz gün verdiğiniz bir röportajda (Sibel Arna)besteci yanınızı evden bıraktığınızı söylediniz. Peki,ne zaman dışarı çıkaracaksınız onu?
Hala evde duruyor.(gülşmeler)Kuzey doğduktan sonra bir müddet üretmekte zorlandım. Bütün konsantrasyonum ona yöneldi. Üretmeye başladıktan sonra single kararı verdiğimiz sırada beni en çok vuran, etkileyen kendi şarkılarımın da arasından bu iki şarkıyı daha çok beğendim. Onun için bu iki şarkıyla çıkmaya karar verdim. Egolarıma yenik düşüp bir tanesi de kendi şarkım olsun diyebilirdim, bunu düşündüm de açıkçası ama bu iki şarkı çok özellikli olduğu için bunları paylaşmak istedim.

Biz de beğendik güzel olmuş…
Evet, bencede…(gülüşmeler)

Hazır Kuzey’den laf açılmışken, evli ev çocuklu bir müzisyen olmak nasıl bir duygu?
Güzel bir şey. Bir dönem için o üretim sıkıntısı dönemi hariç güzel bir şey. Bizim gibi konsantrasyona dayalı işler yapan erkeklerin de loğusa dönemi varmış… Onu gördüm o da 3-4 ay sürüyor, aynı kadınlar gibi. Ondan sonra her şeye adapte oluyorsun. Hayatına öyle enteresan bir değişiklilik geliyor ki… Hayatının eksenine oturan çok ağır bir değişiklik! Yoğunluğu çok fazla. Şu kadarcık (eliyle gösteriyor)gözükse de, duygusu çok fazla. Dolayısıyla konsantrasyonun dağılmaması söz konusu bile değil. Mühim olan bunu toparlayabilmek. Ben beste yapmaya devam edemiyor olsaydım çok ciddi bir depresyona sürüklenirdim. Ama çok şükür ki yaptım söz de yazdım, çok büyük bir rahatlama yaşadım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder