25 Ağustos 2010 Çarşamba

Öğretmenim Beyonce



SAFURA ALİZADE


Röportaj:Gülbahar KARAKUŞ
Fotoğraf: Sinan Özbalkan

Eurovizyon’un bu seneki en genç yarışmacısı olan Safura Alizade, ülkesine götürdüğü 5’inciliğin ardından başarısına yenilerini de eklemeden duramıyor. Geçtiğimiz günlerde ilk albümü “It’s My War”(Bu benim savaşım)’ı çıkartan 17 yaşındaki güzel şarkıcı, 28 Haziran-3Temmuz tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası Çeşme Müzik Festivaline katılmak üzere ülkemizi ziyarete geldi. Biz de bu fırsatı kaçırmayıp, genç yetenek Alizade’ye merak ettiklerimizi sorduk.



17 yaşında bu kadar başarı elde ettiğine göre bu işe çok erken yaşlarda başlamış olmalısın…

3 yaşından beri müziğe ilgim var.16 yaşında Azerbaycan’daki Pop İdol yarışmasına katıldım ve birinci oldum. Violin üzerinde 5 yıl eğitim aldım, oradan sonra saksafon eğitimi aldım.

Euroviyon’a hazırlık süreci nasıl geçti?

Bazen beni çok zorladı, ülkeni temsil ediyorsun ve en iyisini yapmak gerekiyor. Ailem ve yakın akrabalarım bu süreçte beni çok desteklediler ama yine de bir baskı hissettim üzerimde. Buna rağmen 3 dakikada gerçekten elimden geleni yaptığımı ve çok iyi bir tanıttığıma inanıyorum.Çalışmalarımı cok profesyonel bir takım ile birlikte gerçekleştirdim, mesela Beyonce'nin koreografı Jaquel Knight, müzik videomun yapımcısı ise Rupert Wainwrigt, Michael Jackson ile çalışmış bir yapımcı.

Sonuçtan memnun kaldınız mı?

Şov performansıyla Azerbaycan’ı en iyi şekilde temsil etmek isteğimi hem şarkımla hem sahne şovumla. Elbette ki herkes 1’inci olmak ister ben 5’inci oldum ama ülkemde beni birinci olmuşum gibi bir coşkuyla karşıladılar.
İlk albümünüz de çıktı, hatırlı olsun…

It’s my War adlı ilk albümüm hazır. Henüz Türkiye’de yok ama Avrupa’da Haziran 18’de satışa çıktı ve müzik listelerindeki yerini aldı.(Bir tane de imzalayıp bana verdi) Şu anda müzik kariyerim için İsveç’e yerleştim çalışmalarımı oradan sürdürüyorum, ilk albümüm de İsveç’te hazırlandı.

Yarışma sonrasında Türkiye’den bir teklif geldi mi?

Çok teklif geliyor, bunları değerlendireceğim. Önümüzdeki günlerde de Çeşme Uluslararası Müzik Festivalinde konuk sanatçı sahneye çıkacağım olarak bir de jüride yer alıyorum.

Çok gençsiniz, müzik kariyerinizin başında sayarsak örnek aldığınız isimler var mı?

Beyonce’u çok beğeniyorum. Onun şarkılarını dinliyorum, performanslarını izliyorum ve onu bir öğretmen olarak görüyorum. Giyiminden sahne performansına kadar büyük bir hayranlık besliyorum.

Türk sanatçılardan sevdikleriniz var mı?

Sertap Erener’i çok seviyorum. Zaten pop idol yarışmasına da onun “Here I am” adlı parçasıyla birinciliği kazandım. Serdar Ortaç ve Rafet El Roman’ın da tarzlarını çok beğeniyorum ve severek dinliyorum.

Eurovizyon’a katılan diğer ülkelerin sanatçılarını nasıl buldun?

Çok iyi performansı olan ülkeler vardı ama elbette ki Manga’yı çok beğendim.
Türkiye’ye ilk kez mi geldiniz?

Daha önce de gelmiştim, ama gezeme fırsatım olmamıştı. İlk defa bu kadar uzun süreli geliyorum.Buraya gelmeden önce Çeşme’ye uğradım ve kısa bir tatil de yaptım.

Gelecek aylarda neler yapacaksiniz?

Şu an albümüm için promosyon turlarını yapıyorum. Albümümün turnesine Eylül'de başlayacağım ve açılışı Bakü'de gerçekleştireceğim. Daha sonra tüm Avrupa'da konserlerim olacak, umarım İstanbul'da tekrar görüşürüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder