24 Ağustos 2010 Salı

EROS RAMAZZOTTİ





Türk kadınları çok güzel

Röportaj: Gülbahar KARAKUŞ
İtalyan şarkıcı Eros Ramazzotti, Türkiye’de ilk kez 2001 yılında, Ali Sami Yen Stadı’nda konser vermişti. Ünlü sanatçı, Mustafa Sandal’la düet de yaptığı o konserinden tam 9 yıl sonra, Kuruçeşme Arena’da sahneye çıkmak üzere ülkemize geldi. Ramazzotti ile konserinden hemen önce buluştuk, keyifli bir sohbet gerçekleştirdik.


Şimdi dünyaca ünlü bir müzisyensiniz ama yıllar önce başvurduğunuz konservatuvardan ret cevabı almışsınız. Bu olay nasıl oldu da sizi yıldırmadı, kendinizi nasıl motive ettiniz?

- Bahsettiğiniz olay 33 sene önce yaşandı, çok uzun zaman oldu. Konservatuvardan reddedildikten sonra farklı bir yol seçtim; şarkı yazmaya başladım. Kabul edilseydim, belki de konservatuvar beni bambaşka bir yere sürükleyecekti. Orada önce müziğin tekniğini öğreniyorsun, sonra enstrüman çalmaya ve şarkı yazmaya başlıyorsun. Benim içinse tam tersi oldu; önce şarkılar yazdım, ardından enstrüman çalmaya başladım ve daha sonra da müziğin tekniğini öğrendim.

Tina Turner, Cher ve Madonna gibi yıldızlarla düet yaptınız. Birlikte çalışmayı hayal ettiğiniz başka kimler var?

- Bir sürü isim var aklımda. Beyonce ve Alicia Keys’in müzik stilleri farklı olduğu içinonlarla güzel şeyler ortaya çıkarabiliriz. Ayrıca “Birlikte çalışacağım kişi İtalyanca bilmeli” gibi bir takıntım yok, buradaki sanatçılarla da çalışabilirim.

DÜET YAPMADAN ÖNCE MUSTAFA’YI TANIMIYORDUM

Mustafa Sandal’la düet yapmıştınız. Onunla bir araya gelmeye nasıl karar verdiniz?


- Aslında ben İtalya’da çok fazla Türk müziğini takip edemiyorum, onu da tanımıyordum. O bana böyle bir taleple geldi ve düet yaptık.

Çok başarılısınız, çok meşhursunuz, çok da seviliyorsunuz. Albümleriniz milyonlar satıyor. Bu başarının formülünü bize de açıklar mısınız?

- Başarının bir formülü yok. Olsa, herkese uyarlardık. Bir şekilde hayat sizi yönlendiriyor. Ben şarkılarımı yapıyorum, insanlar dinliyor. Dinlemeye devam ettikleri sürece müzik yapmaya devam edeceğim.

Son albümünüz “Ali E Radici”, geçtiğimiz yıl mayıs ayında çıktı. Bu çalışmanın diğer albümlerinizden farkı ne?

- “Ali E Radici” benim için eski bir albüm. Ben o sayfayı kapattım, şimdi önümdeki albüme bakıyorum. Bence her albüm, sanatçı için merdiven basamağı gibidir, her basamak sizi bir sonraki seviyeye ulaştırır...

BİR KADINLA OLMAK MI DAHA ÖZGÜR YAŞAMAK MI

“Ali E Radici”, Türkçe’de kanatlar ve kökler anlamına geliyor. Bu isim ‘geçmişe dönüşü’ mü anlatıyor?


- Bir albüm ismini açıklamak kolay değil. Tabii ki fikirlerden biri şu; insanın kökleri güçlü olduğu zaman uçması daha kolay olur. Ama bu şarkının anlamı daha farklı. “Bir kadınla birlikte olmak mı, yoksa daha özgür yaşamak mı?”, şarkı işte bu seçimi anlatıyor.

Peki o zaman eski eşiniz Michelle Hunziker’den ayrılma nedeniniz daha özgür olma isteğinizdi diyebilir miyiz?

- Hayır, alakası yok. Ben çok daha genel açıdan, bir erkeğin bakış açısını anlatmaya çalıştım. Bunun birçok erkeğin kafasından geçen bir düşünce olduğunu dile getirdim.

Eski eşiniz ya da hayatınıza giren kadınlar müziğinizi etkiliyor mu?

- Kızım etkiliyor...

Yeni albümünüz ne zaman çıkacak?

- Önümüzdeki yılın sonlarına doğru çıkacak ama ondan önce bir DVD projem var. Avrupa’daki konserlerimin DVD’sini çıkaracağım.

İSTANBUL ÇOK DEĞİŞMİŞ

İstanbul’a daha önce de geldiniz, bu şehri bir arkadaşınıza nasıl anlatırsınız?


- Muhteşem bir şehir olduğunu söylerim. Avrupa’yla Asya arasında 2 km olması bile inanılmaz bir durum. İstanbul’a onca sene sonra yeniden geldim ve müthiş bir değişim gördüm. İyiye doğru bir ilerleme var. Şehir daha düzenli hale gelmiş. İnsanlar çok güzel, özellikle de kadınlar!

(Gülüyor)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder