25 Ağustos 2010 Çarşamba

Safiye Soyman

Ramazanda transa geçerim
Gülbahar KARAKUŞ


Kısa bir süre önce İlahi albümü çıkartan Safiye Soyman, ramzan ayı hakkındaki düşüncelerini ve hislerini payşlaştı. Ramazan ayında adeta transa geçtiğini söyleyen Soyman, kısa sohbetimizde hiç unutamadığı anılarını da anlattı.

Merhaba Safiye Hanım, son olarak ramazan ayına bir ilahi albümü ile giriş yaptınız, nasıl geçiyor ramazan ayınız?
Ramazan çok güzel geçiyor, muhteşem, ama şekerim çok düşüyor o yüzden ilk defa bu sene oruç tutamıyorum ama maneviyatımın en yüksek olduğu dönemdeyim. Bedenen ve beynen çok farklı duygulara kapılıyorum. Her yönden transa geçiyorum diyebilirim, ibadet olsun, yemek olsun…

Siz yemek yapar mısınız, iftar davetleri verir misiniz?
Çok güzel yemek yaparım çok güzel davetler veririm. İftara giderim, aniden iftara gitmeyi severin, onun sevabı ayrıdır.

Küçüklüğünüzde nasıl geçerdi ramazan aylarınız?
Ben 6 yaşımdan beri orucumu tutarım, küçükken de ilahiler okurdum. Ben küçükken bizim evde teravihler kılınırdı, sahura kadar oturulur yemekler yenirdi, benim babam hocaydı. Bizim evimizde gelen giden eksik olmazdı adeta dergâh gibiydi. Evimizde hiç yemek olmasa bile annem bir soğan kavururdu, soğanlama adında bir yemek yapar yine de misafirlerimize ikram ederdi. Babam bize birinin kapısına gidecekseniz aniden gidin, çok sevap derdi. Bunları çok iyi bilen bir insanım, on kere hatim indirdi.

İlahi albümü yapma fikri nasıl oluştu?
Babamı rüyamda gördüğüm için ilahi albümü çıkardım. Babam kızım sen çok güzel şarkı söylüyorsun bir de ilahi oku dedi, ben de onun isteğini yerine getirdim hem de bütün İslam âlemine hediyem olsun istedim.

Ramazan ayı bana çocukluk günlerimi geri getiriyor
Unutamadığınız bir ramazan anınız var mı?
Ablamla sahura kalkardık, sonra akşamüzeri bakkala gidince benim orucumu bozdururdu. Ben de akşam babama söylerdim, ablam orucumu bozdurdu diye, o da ablama kızardı. Bir de oruç tutamayan komşularımız vardı. Orucunu bize bağışla derlerdi, akşam onlarla iftar yapardım bana hediye alırlardı, beni mutlu etmek için.

Hatim dualarımız olurdu, babam Boluludur, bir gün camiye gittik yine altı yedi genç kızdık, hiç unutamayacağım bir anıdır. Hatim indirmek için yeşilleri giymiştim, dua yapılacak, beni oradaki kızlar sesim güzel diye kıskandı en son bana okuttular duayı. Ama ben duayı okuyunca da insanlar hüngür hüngür ağlamışlardı, bunu unutamam mesela.

Babam bana hafize olacaksın derdi. Hep ilahiler okurdum, kuranlar okurdum…
Ramazanın en sevdiğiniz yönü nedir?
Akşam iftar saatinde ezan okununca iftar yapmak, sahur yapmak, iftar davetlerine gitmek, çadırları ziyaret etmek, çadırlarda yemek vermek, çok farklı duygular hissediyorum. İftar vakti okunan ezanı duyunca tüylerim diken diken olur. Camilere gidip ibadet etmek… Kadir gecesinde de umreye gitmek istiyorum, içim çoşuyor.

Bir mesajınız var mı?
Ramazan ayı için 11 ayın sultanı diyorlar, fakat sadece bir ay değil de her zaman insanlar birbirini kırmasın iki günlük dünya her şey burada kalıyor. En güzel iletişim bir şeyi paylaşmak, tatlı dil, güler yüzdür. İnsanlar birbirlerini kırmasın istiyorum. Tüm İslam âleminin ramazanı mübarek olsun diyorum, onlara çok güzel bir armağan olarak bir ilahi albümü de yaptım, umarım dinlerler…


Kadir gecesi ne istesem oluyor. Kadir gecesi dua ettiğim zaman Allah kabul ediyor ve istediklerim oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder