25 Ağustos 2010 Çarşamba

DANS ETTİREN PSİKOLOG






Gülbahar KARAKUŞ

DANS ETTİREN PSİKOLOG
Psikolog Dj Cenk Erdem, 2009 yılında Universal etiketiyle piyasaya çıkan “İyileştiren Şarkılar” albümünden sonra ikinci albümü “Psycho Disco”yla müzik severlerle buluştu.Asıl mesleği psikologluk olan ama gönlündeki müzik aşkına da cevap veren Cenk Erdem'le buluştuk ve merak ettiklerimizi sorduk...



İlk albümün biraz daha sakin parçalardan oluşuyordu… Pscyho Disco’nun kapağından bile enerji fışkırıyor…
Kapak çalışması kardeşim Can Erdem’e ait. İyileştiren şarkılar için de kapağı kardeşim hazırlamıştı.

İki albüm arasında ne gibi farklılıklar var?
İlk albümün dert ortağı olan, sakinleştiren, dinginlik veren şarkılarından sonra, bu kez yaşam enerjimizi yükseltecek, moral verecek şarkılar seçmek istedim. Tam da yaz başında bir psikolog olarak keyfimizi en çok yükselteceğini düşündüğüm farklı dönemlerin dans hitlerini seçtim ve bir dj olarak da 70’ler, 80’ler ve 90’ların en iyi şarkılarını toplamaya çalıştım “Psycho disco “ böylece ortaya çıktı.

Enerjimizi yükseltmek konusunda oldukça iddialısınız… Kimler var bu albümde?
Bu albümde sadece en iyi dans hitlerini değil, birçoğumuzun anılarını da topladığıma inanıyorum. Örneğin bir Euro Disko hiti olarak, Modern Talking ve “you’re my heart you’re my soul’un” hepimizde o kadar çok anısı var ki. Aretha Franklin gibi, Toni Braxton, Taylor Dayne gibi güçlü ve güzel sesler var. Bu albümle çok güzel şarkıları hatırlıyor olacağız.

Peki,albümdeki parçaları nasıl belirlerken çıkış noktanız ne oldu ?
Şarkıları seçerken güçlü sesler ilk ölçüttü. Eski Türk bilginlerinden Ebu Bekir Razi’nin “melankolik hastalara güzel seslerden şarkılar dinletin” sözü benim için belirleyici oldu.

Özellikle disko hitlerini seçmenizin nedeni var mı?
Müzik piyasasının dengeleri değişirken ve iyi pazarlama öne çıkarken, güzel ses değerini yitiriyor. Oysa ancak güzel sesler ruhumuza iyi gelebilir ve bu albümde de Disko şarkılarını seçmek istememdeki neden de, diskonun çıkış öyküsü. Disko Amerika’da Latinlerin, siyahların kısaca azınlıkların kendini ifade etme özgürlüğü için buldukları yeni bir yol olarak ortaya çıkıyor ve o dönemden itibaren kendini serbest bırakarak, sıkıntıları unutmak ve beraber zevk almak için bir alt kültür oluşturuyor. Bu albümün şarkıları da unutmak için dans edebileceğiniz şarkılar…

Albümün adına da Psikolog kimliğinizi yansıtmışsınız…
Evet, öyle oldu. Albümün adına Psycho -Disco derken, tıpkı psiko eğitim çalışmalarındaki kısaltmada kullandığımız gibi bir kullanma biçimi oluyor ama bu kez psikolog şarkıları seçiyor ve hepsi de enerji veren dans şarkıları, üstelik disko delisi bir psikolog olarak da eğlenceli bir gönderme yapmış oluyor.

Psikolojik olarak da bir alt yapısı var çünkü ana rahmineyken ilk duyduğumuz ses annemizin kalp atışları ve bu yüzden aslında hızlı ritimli şarkılar ve dans parçaları ruhumuza hep iyi geliyor.


Albümü anneme armağan ettim
Bu albümü “en güzel şarkım” dediğim annem Semra Erdem’e armağan ettim çünkü çocukluğumdan beri ona her yeni duyduğum şarkıyı ezberlettiğim gibi ben de Boney M’den Rolling Stones’a ilk öğrendiğim şarkıları he annemden duydum. Üniversite yıllarımda ve Kiss Fm’de radyo programları yaparken her yeni şarkıyı benimle birlikte ezberlerdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder